Työosuuskunnat hakevat usein toimintansa alussa apua oman osaamisen markkinointiin ja myyntiin. Osuuskunnan on nimittäin lunastettava markkinointilupauksensa jäsenistölle. Sen mahdollistaminen vaatii:
Ympäristötekniikan opiskelija Risto Ahde tarkastelee diplomityössään vesihuoltolaitosten yhteistyön mahdollisuuksia. Yhteistyötä tehdään jo laajasti, mutta tiivistämisen varaakin olisi.
Osuuskunta Aurinkoreitti parantaa väyliä ja edistää saaristomatkailua Pohjanmaalla.
Osuustoimintayritysten kasvu on ollut voimakasta viimeisen vuosikymmenen ajan. Jäsenmäärän kasvu on lisännyt liikevaihtoa, mutta tuloksenteko on vaatinut henkilöstön ja yritysmäärän karsimista.
Sallan Poropuistoa pyörittää osuuskunta, jonka perusta on Lapin luonnossa ja ihmisissä.
Kalankasvatus tuo proteiinirikasta ruokaa nepalilaisten kotitalouksiin. Yksi nepalilaisnaisten osuuskunnista on perustanut kalakaupan ja suunnitelmissa on myös laajentaminen kuivakalan ja kalanrehun tuotantoon.
Osuustoiminnan periaatteisiin kuuluvat koulutus ja oppiminen, juhlavammin ilmaistuna edellä käyvä oppiminen ja sivistys.
Pellervon hallituksen varapuheenjohtajan Tiina Linnainmaan mukaan maataloustuottajan täytyy huolehtia samaan aikaan omasta tilasta ja oman osuuskunnan menestyksestä.
OT-analyytikkotiimin jäsen Jukka Suvitie ihmettelee nopeasykkeistä ja yhä lyhytjänteiempää mediaa.